Головна  →  Методичні заходи  →  11 грудня 2014

«Школа вдосконалення професійної майстерності викладача-піаніста». Доповідь Ляховича А. В. про інтонаційні джерела музики С. Рахманінова

      11 грудня 2014 року о 10.30 у приміщенні КДМШ № 3 ім. В. Косенка відбулося чергове заняття «Школи вдосконалення професійної майстерності викладача-піаніста». З доповіддю виступив Ляхович А. В.  – кандидат мистецтвознавства, доцент Київського інституту музики ім. Р. М. Глієра та Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського.

    Артем Володимирович Ляхович вдало поєднує виконавську діяльність з науковою та педагогічною. Він активно концертує як піаніст та ансамбліст в Україні, Європі, США; викладає спеціальне фортепіано та читає лекції з методики фортепіанної гри та історії фортепіанно-виконавської естетики; є автором досліджень, присвячених численним питанням музичного мистецтва.

     Особливе місце серед творчих інтересів А. В. Ляховича належить музиці С. В. Рахманінова. Репертуар Ляховича-піаніста включає прелюдії, етюди-картини, сонати, концерти російського композитора. Доробок Ляховича-музикознавця містить, поряд з монографією «Символіка в пізніх творах Рахманінова», серію статей, в яких об’єктом уваги стають «Симфонічні танці», «Дзвони», «Рапсодія на тему Паганіні», Третя симфонія тощо.

    Свою доповідь у «Школі вдосконалення професійної майстерності викладача-піаніста» Ляхович А. В. присвятив аналізу інтонаційних джерел музики Рахманінова. Для того, щоб зробити ці джерела очевидними для учасників заняття, доповідач продемонстрував записи аутентичного звучання російських народних пісень, циганських романсів, знаменного розспіву. Він ілюстрував доповідь власним виконанням творів Рахманінова, порівнював різні інтерпретаційні версії одних і тих самих творів, у тому числі авторські версії, з метою довести вплив жанрово-стильових коренів музики Рахманінова на її інтонування. 

    Доповідь виявилася глибокою, змістовною і, водночас, цікавою, живою. Учасники заняття «Школи вдосконалення професійної майстерності викладача-піаніста» не тільки узнали багато нового, але й отримали справжнє естетичне задоволення.

 

 

 

 

 

 

 

Перейти до спискуВерсiя для друку