Головна  →  Методичні заходи  →  16 березня 2018

Презентація педагогічної майстерні початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу (КДМШ № 14 ім. Д. Кабалевського, фортепіано)

Київська дитяча музична школа № 14 ім. Д.Кабалевського продовжує цикл відкритих уроків проекту Київського міського методичного центру закладів культури та навчальних закладів «Презентація педагогічної майстерні початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу». 14 березня відкриті уроки презентував фортепіанний відділ школи.

Урок Діордієвої Оксани Степанівни з ученицею підготовчої групи Хворостиною Анастасією мав на меті набуття навичок з основних прийомів звуковидобування, штрихових прийомів, метроритму, вільного володіння піаністичним апаратом початківця. В роботі на гамою працювали над ритмічністю виконання, рівністю звуковидобування при підкладанні першого пальцю та свободою піаністичного апарату. Гамму До мажор грали окремо кожною рукою, разом в різних напрямках, з різними відтінками. В основній частині уроку опрацювали багато матеріалу: спочатку педагог та учениця грали в ансамблі п'єси зі збірника І. Королькової, а вже сольно вдосконалювали звуковидобування, образність виконання, штрихи, динаміку, фразування, виразність та точність аплікатури у п'єсах зі збірника Б. Міліча «Юному піаністу»: в Українській народній пісня: «Ой ти, дівчино», у мініатюрах «Полька» та «На ковзанці» К. Лоншан-Друшкевичова та у Вальсі Ж. Колодуб.

Канке Ярослава Вікторівна на уроці з ученицею 7 класу Примаченко Марією працювала над сонатною формою на прикладі І частини сонати ре-мінор (Hob XVI. 24) Й. Гайдна. Розбирали форму сонати, знаходили закономірності, вибудовували драматургію. Також говорили про стиль віденського класицизму, зокрема місце Й. Гайдна в його становленні. Приділили окрему увагу роботі над мелізмами і, звичайно, цілісністю форми.

Урок Власенко Наталії Григорівни з ученицею 4 класу Герасименко Олесею було присвячено виконавській виразності у творах різних форм. Після технічних вправ перейшли до основної програми: в етюді № 9 К. Черні працювали над артикуляцією та метроритмічною точністю, зокрема грали етюд окремо кожною рукою, а потім закріплювали навички у грі двома руками. В І частині сонатини С. Майкапара приділили увагу роботі над мелодичним малюнком та фразуванням, а в п’єсі «Осінь» О. Лічкіної загострили увагу на звуковій колористиці, яку досягнено гармонічними засобами та фактурними прийомами.

На уроці Шанскової Анастасії Василівни з ученицею 5 класу Єрошенко Євою працювали над різностильовими творами, метою заняття було розуміння різноманітних технічних прийомів як засобів художньої виразності. Відтак, у «Вальсі-етюді» та «Настрої місячного сяйва» У. Гіллока торкнулися стильових моментів та особливості та відмінності американської музики від європейської. У п'єсі «Doctor Gradus ad Parnassum» з циклу «Дитячий куточок» К. Дебюссі з'ясовували основні принципи музичного звукопису. У Закарпатській новелеті № 5 Б. Фільц зосередились на танцювальній природі західноукраїнського фольклору та шукали характер музичного твору шляхом вивільнення внутрішньої свободи та енергії.

Присутні підтримали думку про високий рівень викладання на фортепіанному відділі школи, побажали подальшого творчого та професійного зросту, Київський міський методичний центр приєднується до побажань.

Перейти до спискуВерсiя для друку