Головна  →  Методичні заходи  →  13 лютого 2018

Презентація педагогічної майстерні початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу (КДМШ № 14 ім. Д. Кабалевського, академічний вокал)

На цьому тижні Київська дитяча музична школа ім. Д. Кабалевського проводить цикл відкритих уроків проекту Київського міського методичного центру закладів культури та навчальних закладів «Презентеція педагогічної майстерні початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу». 12 лютого цей цикл відкрив вокально-хоровий відділ школи. Три відкритих уроки викладачі академічного співу запропонували своїм колегам.

Завідувач відділом Дунаєва Юлія Сергіївна разом з концертмейстером Ткаченко Наталією Володимирівною показали урок з ученицею 1 класу Нечипорук Віталіною. На уроці викладач працювала над різними прийомами звуковедення, які є основою вокальних навичок співака. У розспівуванні вона приділяла увагу артикуляції, звуковибудуванню, динаміці та плавному звуковеденню і, головне, правильному пофразовому диханню у вокалізі № 10 Г. Зейдлера. В основній частині уроку вибудовували художній образ в арії Весни з дитячої опери М. Лисенка «Зима і весна» шляхом правильного формування голосних та фразування кадансів. Наприкінці уроку для гостей юна вокалістка виконала Пісеньку Киці з мюзиклу Я. Дубравіна «Історія кота Філофея». 

Урок академічного вокалу Кашкер Олени Олександрівни та концертмейстера Шанскової Анастасії Василівни з ученицею 5 класу Шкурко Поліною було присвячено дикції, яка відіграє провідну роль у передачі художнього образу твору. Цікаві прийомі у розспівуванні були продемонстровані на уроці: учениця сама контролювала подачю та розподів свого дихання у вокальній фразі. Основні штрихи випрацьвували відкритим та закритим ротом, і у вокалізі № 5 В. Абта відпрацювали звуковедення, фразове дихання, штриха та динаміку на цілісній формі. В основній частині уроку долали труднощі у Пісні Цвіркунки з комічної опери М. Лисенка «Чорноморці», в українській народній пісні «Де ти, доню, барилася» в його ж обробці, пісні «Гуде вітер в полі» М. Глінки та арії «Ingrata simis vena» А. Вівальді. Саме підбір цих творів презентував більшість прийомів на удосконалення дикції та артикуляції. 

На уроці Сердеки Аліни Василівни та концертмейстера Бібік Анастасії Семенівни з ученицею 3 класу Лесик  Вікторією було показано, які прийоми є оптимальними для правильного вокально грамотного фразування. У розспівування на вокалізі № 2 В. Абта викладач приділила увагу атаці звуку, динаміці та співу голосних звуків. В основній частині уроку викладач працювала над плавним звуковеденням та фразуванням у пісні М. Козинського в аранжуванні А. Бондаренка «Краса-поле», художнім та емоційним наповненням змісту у пісні «Вишиванка» В. Верменича. Також на уроці розбирали новий твір – Пісню Кози з дитячої опери М. Лисенка «Коза-дереза». 

Присутні гості відмітили, що викладачі працюють зі своїми учнями дуже обережно, наявність в їх репертуарі творів засновника української композиторської школи Миколи Віталійовича Лисенка. А також спрямованість на вокальну кантилену, яка є основою бельканто. Наголосили, що завідувач відділом своєю роботою подає прекрасний приклад для своїх колег, які тільки набувають педагогічного досвіду. Бажаємо викладачам та їх вихованцям творчих успіхів. 

Перейти до спискуВерсiя для друку