Головна  →  Методичні заходи  →  5 лютого 2018

Презентація педагогічної майстерні початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу (ДМШ № 10, сольфеджіо)

2 лютого дитяча музична школа взяла участь в проекті Київського міського методичного центру закладів культури та навчальних закладів «Презентація педагогічної майстерні початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу». Викладачі сольфеджіо запропонували три відкритих уроки.

Викладач Коваль Г. О. показала урок з учнями 1 класу. Ігрова форма уроку була спрямована на процес зацікавлення молодших школярів предметом, назва уроку «Музичні картинки» налаштувала на те, що на уроці буде використано багато наочного матеріалу. Діти закріплювали навички ладотонального та звуковисотного слуху. Викладач застосувала різноманітні ігрові форми. На початку уроку у грі «Весела зозулька» учні визначали лад, тональність та тоніку у австрійській народній пісні «Зозулька». У грі «Де ти, каблучка?» у грецькій народній пісні вони визначали розмір, лад, тоніку та її жанр, на її ж прикладі навчались диригуванню на ¾. Перехід з До мажору у Соль мажор викладач зробила в ігровій формі на прикладі «Солдатського маршу» з «Альбому для юнацтва» Р. Шумана. У Соль мажорі учні співали українську народну пісню «Я в садочку сіла», також визначаючи тоніку, основні та побічні щаблі. Запрошені гості відмітили різноманітність застосованого матеріалу, особливо, народних мелодій різних народів; зацікавленість дітей, що вони із задоволенням дружно виконують завдання своєї вчительки.

Викладач Когут Т. В. запропонувала відкритий урок з учнями 3 класу, на якому вони вчились користуватися програмним забезпеченням Teach Infinity Pro. За допомогою програмного додатку діти закріплювали вивчені ритмічні групи, головні тризвуки ладу. У тональності Ми-бемоль мажор вони розв’язували нестійкі щаблі у стійкі, співали гаму в різних ритмічних варіантах та двоголосно у мелодичному протирусі, головні тризвуки ладу, інтервальний ланцюжок із винайденням заздалегідь проставлених помилок. У перевірці домашнього завдання учні співали напам’ять мелодію та підбирали гармонічний супровід. Велику увагу викладач надала ритмічним вправам: це було і у вигляді гри «Ритмічний годинник», і ритмізація віршів, і ритмічний диктант. Присутні гості відмітили, завдання, в якому учні збирали мелодію за допомогою пазлів, розвиває логіку та уважність, а також новітні підходи у роботі на уроці.

Викладач Войтюк О. Л. показала урок з учнями 4 класу. На прикладі тональностей Ми мажор, ми мінор та до-дієз мінор закріплювали поняття одноіменних та паралельних тональностей з використанням функційних зв’язків: побудови головних тризвуків з оберненнями та розв’язанням Д7 та його обернень. У співі мелодії закріплювали вже вивчені ритмічні групи у різних розмірах. У тональностях учні на дошці будували інтервали, акорди разом з їх співом. На уроці також, як і у попередньому був застосований диктант-пазл (українська народна пісня «Ой, дівчина-горлиця»). Присутні гості відмітили ініціативність вихованців класу Войтюк О. Л., те, що викладач привчає їх до самостійного мислення, прекрасну дружню атмосферу, яка панувала також і на попередніх двох уроках. Бажаємо колективу теоретичного відділу ДМШ № 10 подальшої плідної роботи та досягнень.

Перейти до спискуВерсiя для друку