18 грудня 2015 року у приміщенні Київського дитячої музичної школи № 1 ім. Я. Степового в рамках циклу методичних заходів для викладачів струнно-смичкових відділів відбувся семінар-практикум за темою: «Етапи становлення маленького скрипаля».
Роботу семінару відкрила член Ради методичного об’єднання викладачів скрипки, заступник директора з навчальної роботи, викладач-методист КДМШ № 1 ім. Я. Степового Гайдук Емілія Анатоліївна. Вона нагадала присутнім про важливість початкового етапу у процесі виховання скрипаля, обґрунтувала актуальність питань, які будуть розглянуті на семінарі, представила доповідачів.
Доповідь завідувача струнно-смичкового відділу КДШМ № 2 ім. М. Вериківського, викладача вищої категорії Руденко Інни Володимирівни було присвячено аналізу репертуарних збірок, якими користуються викладачі початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів. Зокрема, Інна Володимирівна ознайомила присутніх з новими збірками українських авторів. Цінність цих збірок, за думкою доповідача, обумовлена комплексом позитивних моментів: ярким образним змістом п’єс, сутність якого підказана у заголовках, ясно відчутними жанровими основами тематизму, вдалим супроводом і, безумовно, наявністю різноманітних скрипкових прийомів гри, оволодіння якими є необхідним для виконавців-початківців.
Старший викладач КДШМ № 2 ім. М. Вериківського Приходько Олена Іванівна провела майстер-клас з учнями молодших класів. Вона показувала, як треба пристосовувати природну пластику виконавського апарату дитини до умов скрипкової гри, підкреслювала необхідність задіяння у процесі навчання візуального, слухового, моторно-тактильного відчуття. Знаходження викладачем доступних для дитячого сприйняття аналогій та уявлень Олена Іванівна вважає принципово важливим для подальшого формування професійних навичок майбутнього скрипаля.
Кандидат мистецтвознавства, викладач кафедри струнно-смичкових інструментів Національної музичної академії України ім. П.І. Чайковського Ляхіна Тетяна Володимирівна у своїй доповіді розглянула найбільш розповсюджені у зарубіжній скрипковій педагогіці методики раннього розвитку – «Colorstrings» Г. Зілвея та метод Ш. Судзукі – та виявила основні особливості кожного з підходів. Так, згідно з методикою Г. Зілвея, на початковому етапі навчання дуже важливо спиратися на візуальні образи, спрощувати нотацію та музично-теоретичні поняття, використовувати ладову сольмізацію. Методика Ш. Судзуки відштовхується від визнання ідентичності процесів вивчення рідної мови та опанування музичних інструментів дітьми 3-4-х років. Ця методика передбачає залучення батьків до занять, пошуки ефективних способів мотивації учня, застосування групових занять як однієї з провідних форм роботи зі скрипалями-початківцями тощо.
Широта охоплення питань, пов’язаних зі становленням маленького скрипаля, поєднання теоретичних та практичних підходів до їх розкриття, професіоналізм доповідачів та зацікавленість всіх присутніх – ці фактори обумовили успішність та методичну ефективність проведеного семінару-практикуму.